Сабақтың тақырыбы: « Сен өз құқығыңмен мен міндетіңді білесің бе?»
Сабақтың мақсаты:Оқушылардың өз құқықтары мен мен міндеттері жайлы
,
олардың орындалуы
мен Қазақстан РеспубликасыныңКонститутциясын құрметтеуге , құқықтық заңдармен өз міндеттерінің
орындалуы жайлыой қалыптастыру.
Ешкім ешкімге
өмір сүруді үйретпейді. Біздің ең құнды болмысымыз- балаларымыз. Балаңыздың
өмір жолын сыза алмайсыз, бірақ оның өзі сызуына жол көрсете алмайды. Бақытты
және дені сау балалар өсіру көп уақытты қажет етеді.» Бала- бауыр етің «дейді.
Қазақта .Әрбір қазақ шаңырағында бала күлкісінің сыңғыры естілген шаңырақ
бақытты болып табылады. Әрбір елдің басты құндылығыбайлығы– адам . Бүгінгі кешіміз
«Сен өз міндетің мен құқығыңды білесің
бе?»деп аталады.
«Бала өміріңнің
жалғасы » « Балалы үй базар» дейді. Ал сол балаларды қоғайтын заңдар менбалалардың өз міндеттері бар мекен сол жайлы
бүгінгі кешімізде арнайы шақырылған қонағымыз бар. Балалар құқығын қорғау
департаментінің бас маманы------------------
Бүгінгі
қонағымызға қоятын сұрақтарыңменайтатан ой пікірлерің сауалдарыңды қойсаңдар
болады.
Бала – шаттық,
бала- қуаныш, бала –болашақ
Бала дегенде, ең
алдымен санаңызды гүлді әлем, көңілді кездер, шуақты күндер сығалайды. Шынында
, дүниеде бала күлкісінен шанайы , бала жүрегінен таза , бала сөзінен артық
шындық жоқ шығар. Өткеніміз де , бүгінгі де баламен байланысты . Кез келген
мемлекеттіңқандай болуы жас ұрпағына ,
соңғыбуынынабайланысты.
Ендеше сөз
кезегін бүгінгі қонағымызға берсек.........................
Балалақ шақ –
қоғамның болашақ азаматаының дене және психологиялық сипаттарының ең сапалы
қалыптасатын маңызды кезеңі . Сондықтан да халықаралық қауымдастық балалардың
құқығын қорғауға айрықша назар аударып отыр.
БҰҰ1959 жылы 20 қарашада өткен Бас Ассамблеясы
баланы қорғау және әл- ауқатын жақсартудың 10 негіздеуші қағидасынан тұратын «
Баланың құқықтарытуралы Декларацияны »
жариялады. Уақыт келе « қоғамның дамуы » Баланың құқықтары туралы
Конвенцияжобасын дайындау қажеттігіне
көз жеткізді.
Конвенция жобасын
дайындау 10 жылға созылды. БҰҰ « Баланың құқықтары туралы Декларацияның 30
жылдық құрметіне 1989 жылы 20 қарашада Конвенция» қабылданды.
Бүгінгі таңда
Конвенцияны әлемнің 191 елі танып отыр. Оған тек АҚШ пен Сомали ғана қосылуға
ниет білдірмейді.
Қазақстан
Республикасы аталған шартты ережелерді орындау міндетін 1993 жылы қабылдады.
Баланың
құқықтарыДекларация 1994 жылы
ратификацияланғантұңғыш және «Адам
құқықтары » жөніндегі халық аралық құқықытық актқа қадам болатын.
Аталған құжатты
әлемде « Балалар құқықтарының әлемдікКонститциясы » немесе «Балалар еркіндігінің Ұлы Партиясы » деп атайды.
Конвенцияның
тұғырлы 3 қағидасы :
Конвенцияның бар
екенін білу.;
Онда жазылған
құқықтарды түсіну;
Олардың жүзеге
асыруына күш салу. Бұл қағидалар Конвенцияның 42 бабанда :
« Қатысушы мемелекеттерКонвенцияны кеңінен таныстыруғаміндеттенеді.» деп көрсетілген.
Конвенцияның
балаға қатысты қағидалары:
Кемсітушілікке
жол бермеу, балаға қатысты шектеулердің жоқтығы;
Бала туралы
арнайы қорғау мен қамқорлықтың қажеттілігі ;
Баланың мүддесін
мемлекеттік деңгецде қамтамасыз ету;
Баланың өмір сүру
, тірі қалужәне даму құқығын тану.
Баланыңнегізгі құқықтары мен міндеттері
8 -БАПТА БАЛАНЫҢ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ ҚҰҚЫҒЫжайлы айтылған
1. Әрбір баланың денсаулық сақтауға бүлжымас құқығы бар.
2. Мемлекет дені сау бала туудықамтамасыз
ету үшін ананың денсаулығын сақтау жөніндежағдайлар жасайды.
3.Балалардың салауатты өмір салтын
жүргізілуі.
Қиянат пен немқұрайлы қатынастардан қорғау
Отбасынан айрылған балаларды қорғау .
Бала асырап алу.
Қашқын балалар
Мүгедек балалар.
Ата- аналардың жауаптылығы
Жеке өмір сүру құқығын қорғау.
Баланың көзқарасы.
Жеке өмір сүру құқығын қорғау.
Өз пікірін білдіру.
Қарым қатынас, және дін бостандығыжайлы заңдармәселелеріқаралады.
Қазақ халқы бала тәрбиесіне көп көңіл
бөлген. Отбасы құрылған соң ата- ананың сүйеніші , мақтанышы, қуанышы – сәби
болады. Бала- өмірдің сәніде мәні де.
Ата- анасы бар бала бақытты бала . Ал қоғамымызда ата- анасы жоқ немесе
тастанды, асыраушысы жоқбалалардың
қамқоршысы осы бала құқығын қорғау заңдары. Бұл заңда осындай балаларға
жасалатын қамқорлық пенолардың
құқықтарыжазылады,және орындаладыЕнді тағы да кезекті оқушылардың сауалдарына
берсек.
Шет елге
асып кеткен балалардың жағдайын тексеріп тұрады ма Мемлекет?
Ата-
анасы жоқ балаларғақандай
жағжайлар жасайды?
Шет
елдердебала құқығын қорғау заңдары
бірдей ме?
Бала көп
туылатын елдерді неге бай ел деп таниды?
Мүгедек
балаларға неше жасқа дейін үкімет көмек береді?
Баланың тұлғалық
ерекшеліктері мен көзқарастарын құрметтеу.
Ата- аналардың
балаға жауаптылығын тану;
Балаға
қамқорлықтың баламалық мүмкіндігі.
Бүгінде елімізде
балатәрбиесіне , жасұрпақертеңгі күннің жаршысыболып қала
бермек. Бүгінде еліміздебала тәрбиесіне
, ұрпақбіліміне аса назар аударылып ,
бәсекеге қабілеттібілімді ұрпақ
қалыптастыружолындатүрлібағдарламалар іске асырылып отыр.
Халық тәлімі – ең
алдымен түн ұйқысын төрт бөлген , тал бесікті тербеткен ананың мейірлімахаббатқатолы өлди – бесік жыры ,болашақжастарымызды рухани адамгершілікке
тәрбиелейді. Жас ұрпағымызды парасатты , білікті , мәдениетті , білімді , жан
жақты , оның ішінде өзінің осы Отанымен ата- анасының алдындағы борышы мен
өзінің осы қоғамдағықұқығы жайлыбілуі шарт . Ал оныолардың бойларына сіңіру біздің міндетіміз,
яғни ата- ана , қоршаған орта мен ұстаздары. Әрбір оқушы болашақта құқықты
сауатты броуы керек.Заңда жазылғанміндеттерді
орындауларың керек. Ол үшін сендер көп ізденіп, жан жақты болуларың шарт. СендердіңСапалы білім алып, болашақ жас Қазақстанның
құқықты сауатты азаматы болуға барлық жаағдайдыжасапотырған Мемлекет пен ата- ана.
Сондықтан сендер
ел үмітін, ата- ана алдындағы борыштарыңды ақтаңдар дей келе, бүгінгі кешімізге
қатысқан қонағымызға және мына оқушыларғы рахмет іміздіайтамыз.